loading...

آخرین خبرهای مربوط به دنیای تکنولوژی و گوشی های همراه

امروز بازار گزینه‌های بسیار زیادی از کارت حافظه برای گوشی در اختیار ما می‌گذارد و شناسایی بهترین کارت‌های microSD موجود در بازار کار ساده‌ای نیست. اما ما در این مطلب بهترین کارت&

ماریا بازدید : 60 دوشنبه 07 آذر 1401 زمان : 19:29 نظرات (0)

امروز بازار گزینه‌های بسیار زیادی از کارت حافظه برای گوشی در اختیار ما می‌گذارد و شناسایی بهترین کارت‌های microSD موجود در بازار کار ساده‌ای نیست. اما ما در این مطلب بهترین کارت‌های حافظه microSD را گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید در گوشی‌های هوشمند، دوربین‌ها و حتی کنسول‌های بازی مانند Nintendo Switch استفاده کنید. با تکنودیتا مگ همراه باشید.

کارت‌های MicroSD به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی ظرفیت بسیاری از دستگاه‌ها را افزایش دهید. اما این کار به سادگی قرار دادن یک مقدار گیگابایت در یک کارت حافظه کوچک نیست. بهترین کارت‌های microSD نیز باید سرعت بالایی داشته باشند. هنگامی که فایل‌های حجیم را به کارت منتقل می‌کنید، این موارد ضروری هستند. این مورد به ویژه هنگامی که در حال ضبط ویدیو با وضوح Ultra HD (۴K) هستید، بیشتر احساس می‌شود. دستگاه شما داده‌های زیادی را می‌نویسد و به فضای کافی برای آن نیاز خواهد داشت.

دستگاه‌های زیادی از جمله گوشی‌های هوشمند، دوربین‌ها و لپ تاپ‌ها وجود دارند که از این کارت‌های حافظه کوچک استفاده می‌کنند. این بدان معناست که بهترین تعادل بین قیمت و عملکرد را با کارت‌های میکرو اس‌دی خود تجربه کنید، بهترین کارت حافظه برای گوشی همیشه مفید خواهد بود، بنابراین شما می‌خواهید کارتی ماندگار داشته باشد.

  بیشتر بخوانید: نحوه رفع خطای آپلود تصویر HTTP در وردپرس

معرفی بهترین کارت حافظه برای گوشی و سایر دستگاه ها

بسیاری از کارت‌های microSD که در این راهنما ارائه کرده‌ایم، دارای آداپتوری هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد در دستگاه‌هایی استفاده شوند که از کارت‌های حافظه استاندارد SD نیز پشتیبانی می‌کنند. این انتخاب ما از بهترین کارت‌های microSD در حال حاضر از نظر قیمت، قابلیت اطمینان و قابلیت استفاده است.

1.Samsung Evo Plus microSD card

بهترین کارت SD که می‌توانید بخرید از نظر فنی یک کارت microSD است، البته کارتی که در صورت استفاده از سخت‌افزار مناسب می‌تواند در اندازه کامل استفاده شود. علیرغم اینکه انعطاف پذیرترین کارت SD موجود در بازار نیست اما سرعت خواندن ۱۰۰ مگابایت در ثانیه (MB/s) و سرعت نوشتن ۹۰ مگابایت بر ثانیه Samsung Evo Plus قابل توجه است. نه تنها این موضوع، بلکه طیف گسترده‌ای از اندازه‌ها نیز برای انتخاب وجود دارد، بنابراین چه به ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیاز داشته باشید چه ۱۲۸ گیگابایت، مطمئن باشید که گزینه خوبی انتخاب کرده‌اید.

2.Samsung Pro+ microSD card

اگر زیاد فیلمبرداری می‌کنید، به خصوص با کیفیت ۴K، پس یک کارت microSD قابل اعتماد می‌خواهید که بتواند حجم زیادی از داده‌ها را به سرعت بنویسد، این دقیقا همان کاری است که Samsung Pro+ می‌تواند انجام دهد. دارای امتیاز U۳ و سرعت خواندن/نوشتن ۹۵ مگابایت بر ثانیه و ۹۰ مگابایت بر ثانیه است. سرعت‌هایی که کارت microSD Pro+Samsung می‌تواند تا حد زیادی برای کارهای روزمره، مانند نصب برنامه در گوشی هوشمند تلف شود اما برای ویدیوی ۴K، این خرید فوق‌العاده است.

3.SanDisk Extreme Plus microSD card

SanDisk ادعا می‌کند که این کارت microSD می‌تواند تا ۹۵ مگابایت بر ثانیه بخواند و ۹۰ مگابایت بر ثانیه بنویسد و در آزمایشات به این سرعت نزدیک شده است. این ادعا باعث می‌شود که کارت بسیار سریعی باشد و با فایل‌های کوچک‌تر حتی سریع‌تر می‌شود. به این معنی که این کارت عالی برای دوربین‌های اکشن، هواپیماهای بدون سرنشین یا عکاسی متوالی ساخته شده است. باز هم، مقداری قیمت آن بالا است اما اگر برایتان مهم نیست که کمی بیشتر از احتمالات هزینه کنید، یک کارت microSD عالی برای نیازهای خود دریافت خواهید کرد.

4.Lexar 1000x microSD card

Lexar ۱۰۰۰x سریع‌ترین کارت microSD در لیست بهترین کارت حافظه برای گوشی نیست اما دلایل زیادی برای خرید آن وجود دارد. به عنوان مثال، سرعت خواندن آن هنوز هم یکی از سریع‌ترین سرعت‌ها است و قیمت ارزان‌تری نسبت به بسیاری از رقبای خود دارد. در حالی که سرعت نوشتن آن کوتاه است، تفاوت برای بسیاری از افراد چندان محسوس نخواهد بود. همچنین دارای آداپتور microSD به USB ۳.۰ است که انتقال فایل‌های شما را به کامپیوتر آسان می‌کند.

5.SanDisk Ultra microSD

SanDisk Ultra microSD یک کارت microSD فوق‌العاده برای افرادی است که به دنبال ظرفیت‌های بزرگ هستند و آخرین نسخه آن تا ۴۰۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را ارائه می‌دهد. این کارت باید فضای زیادی را برای ذخیره تصاویر و فایل‌های ویدئویی با وضوح بالا در اختیار شما قرار دهد. سرعت نوشتن خوب است اما سریع‌ترین سرعتی نیست که دیده‌ایم. اگر با کیفیت ۴K عکاسی می‌کنید، ممکن است مشکل باشد اما برای بسیاری از افراد سرعت‌های کمی پایین‌تر به نسبت فضای ذخیره‌سازی شما ارزش آن را دارد.

6.Kingston microSD Action Camera

اگر به دنبال یک میکرو اس دی مناسب گوشی برای قرار دادن در یک دوربین اکشن هستید، پس چیزی می‌خواهید که بتواند داده‌ها را به سرعت ضبط کند و در عین حال قادر به مقاومت در برابر افت، ضربه و موارد دیگر باشد. اینجاست که میکرو اس دی کینگستون وارد می‌شود و این کارت مخصوص دوربین‌های اکشن طراحی شده است. این بدان معناست که طراحی فوق العاده قوی و همچنین سرعت خواندن و نوشتن خوبی دارد. اگر بخواهید فقط از آن در یک گوشی هوشمند استفاده کنید، کمی زیاده روی است، بنابراین یکی از کارت‌های microSD دیگر در این لیست بهترین کارت حافظه برای گوشی می‌تواند با نیازهای شما سازگارتر باشد.

7.Integral 512GB microSDXC Class 10 Memory Card

بسیاری از کارت‌های microSD ظرفیت پایینی دارند که اگر فقط به فضای بیشتری در گوشی هوشمند یا تبلت خود نیاز داشته باشید، استفاده از آن‌ها خوب است. اما اگر تصاویر زیادی با وضوح بالا می‌گیرید یا می‌خواهید از پشتیبانی گوشی‌های هوشمند مدرن از کارت‌های microSD بهره ببرید.

تا اندازه ۲ ترابایت، کارت حافظه ۵۱۲ گیگابایتی microSDXC کلاس ۱۰ قطعا ارزش بررسی دارد و فضای ذخیره‌سازی عظیم ۵۱۲ گیگابایتی را ارائه می‌دهد. البته، در صورت‌عدم نیاز به این فضا، می‌توانید نسخه‌هایی با فضای کمتر نیز تهیه کنید و برای کسانی که نیاز به ذخیره فایل‌های حجیم دارند، این کارت microSD برای این افراد مناسب است.

  بیشتر بخوانید: چگونه در وردپرس مطلب قرار دهیم؟

نحوه انتخاب کارت حافظه microSD

ارزش آن را ندارد که به دنبال کارت‌های حافظه با ظرفیت‌های کمتر از ۴ گیگابایت بگردید، زیرا قیمتی که برای این فضای ذخیره‌سازی پرداخت می‌کنید بسیار ناچیز است.

مطمئن شوید که هنگام خرید عمده کارت حافظه به فروشگاه معتبر و باسابقه‌ای مراجعه کرده‌اید و به مشخصات محصولات دقت کنید.

اگر قصد دارید کارت‌های با ظرفیت بزرگ (۳۲ گیگابایت یا بیشتر) را انتخاب کنید، مطمئن شوید که دستگاه شما با SDXC سازگار است.

اگر قصد دارید فایل ها را به گوشی و از دستگاه های قابل حمل (تبلت یا گوشی های هوشمند) منتقل کنید، یک کارت خوان microUSB را در نظر بگیرید.

برای ۱۲۸ گیگابایت و بالاتر، کارت‌های SD معمولا ارزان‌تر هستند، زیرا کاربران معمولا به ۶۴ گیگابایت رضایت می‌دهند و با حداکثر ظرفیت پشتیبانی شده اکثر دستگاه‌های قابل حمل مطابقت دارد. به طور کلی، کارت‌های microSD با آداپتور کمتر از کارت SD معادل قیمت دارند.

توجه داشته باشید که همه ظرفیت‌ها در زمان فرمت کردن احتمالا بسیار کمتر از آنچه گفته شده است.

کارت‌های SD معمولا به کلاس‌هایی تقسیم می‌شوند که ایده‌ای تقریبی از حداقل عملکرد مورد انتظار را ارائه می‌دهد. کارت کلاس ۴ حداقل ۴ مگابایت در ثانیه را تضمین می‌کند در حالی که یک کارت کلاس ۱۰ باید از ۱۰ مگابایت در ثانیه فراتر رود.

به طور مشابه، بسیاری از فروشندگان سرعت خود را بر اساس رتبه‌بندی «x» گزارش می‌کنند که مضربی از ۱۵۰ کیلوبایت در ثانیه است (سرعت خواندن یک درایو CDROM استاندارد). می‌توان انتظار داشت که یک کارت ۱۰۰x بیش از ۱۴ مگابایت در ثانیه ارائه دهد.

اگر قصد دارید کارت‌های microSD را صرفا برای ذخیره داده بخرید، این کار را نکنید. مموری استیک ها، ارزان‌تر و قوی‌تر و انتخاب بهتری هستند.

 بیشتر بخوانید: وردپرس یا پایتون؟ برای ساخت سایت از WordPress استفاده کنیم یا Python

جمع بندی

شایان ذکر است که متأسفانه ده‌ها کارت حافظه تقلبی ۱ ترابایتی و ۲ ترابایتی بزرگترین در بازارهای آزاد با قیمت پایین موجود است. ناگفته نماند که ما شدیدا هر کسی را از خرید آن‌ها منصرف می‌کنیم و آن‌ها در اصل فقط یک کلاهبرداری بزرگ و فربه هستند. پس هنگام خرید کارت حافظه برای گوشی به اعتبار و سابقه فروشگاه توجه کنید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 65
  • بازدید ماه : 174
  • بازدید سال : 1,177
  • بازدید کلی : 6,990