loading...

آخرین خبرهای مربوط به دنیای تکنولوژی و گوشی های همراه

در این پست میخواهیم یک افزونه ارزشمند با نام افزونه فارسی ساز وردپرس ( wp-parsidate ) را معرفی کنیم که به کمک این افزونه وردپرس شما کاملا فارسی میشود و دیگر نیازی به نصب وردپرس فارسی

ماریا بازدید : 62 یکشنبه 20 شهریور 1401 زمان : 18:09 نظرات (0)

در این پست میخواهیم یک افزونه ارزشمند با نام افزونه فارسی ساز وردپرس ( wp-parsidate ) را معرفی کنیم که به کمک این افزونه وردپرس شما کاملا فارسی میشود و دیگر نیازی به نصب وردپرس فارسی ندارید. با آنلاین شاپ همراه باشید.

همانطور که میدانید یکی از دلایل اصلی محبوبیت سیستم مدیریت محتوی وردپرس در کشور عزیزمان ایران، داشتن تاریخ شمسی است که این قابلیت بوسیله ی افزونه ای با نام افزونه جلالی که در فروردین سال ۱۳۸۴ توسط آقای مانی منجمی انتشار یافته بود به سیستم مدیریت محتوای وردپرس اضافه گردید و متاسفانه با آمدن نگارش های تازه تر این سیستم مدیریت محتوی از جانب تیم توسعه دهنده ی اصلی وردپرس، بروزرسانی خاصی در افزونه جلالی از سوی گروه وردپرس فارسی مشاهده نشد و همواره کاربران در این سالها با مشکلاتی نظیر : فشار بر روی سرور، ایجاد تداخل در افزونه ها و عدم عملکرد صحیح آنها، ایجاد باگ و مشکلات در پیشخوان مدیریتی وردپرس و… روبرو بودند.افزونه فارسی ساز وردپرس که توسط گروه وردپرس پارسی آماده گردیده است را به جرات میتوان به عنوان راه حلی برای تمام مشکلات کاربران فارسی زبان در استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس معرفی کرد چرا که با استفاده از افزونه فارسی ساز وردپرس علاوه بر افزودن تاریخ شمسی به وردپرس و حل تمامِ مشکلات ایجاد شده در این زمینه، شما دیگر نیازی به استفاده از نسخه های ارائه شده از سوی وردپرس فارسی نخواهید داشت بصورتی که پیش از انتشار افزونه پارسی ساز وردپرس زمانیکه نگارشی تازه از سوی تیم وردپرس برای بروزرسانی در اختیار کاربران قرار میگرفت، کاربران فارسی زبان به اجبار میبایست منتظر انتشار نسخه ی فارسی آن توسط گروه وردپرس فارسی میشدند چرا که در صورت بروز رسانی نسخه اصلی، وردپرس آنها بصورت کامل بروزرسانی نمیشد و در اکثر مواقع اثرات بومی سازی از بین میرفت اما با نصب و استفاده از افزونه پارسی ساز گروه وردپرس پارسی شما دیگر نیازی به استفاده از نسخه ی فارسی وردپرس نداشته و میتوانید براحتی هرچه تمام و در هر زمانی وردپرس خود را به آخرین نگارش ارائه شده توسط تیم وردپرس بروزرسانی کنید و از استفاده سیستم مدیریت محتوایی کاملا” پارسی و راست چین شده در تمام بخش ها نهایت لذت را ببرید.
در ذیل به معرفی مهمترین مشخصات، موارد بهینه شده، بروز شده و مستندات در بسته پارسی ساز گروه وردپرس پارسی خواهیم پرداخت :

مهمترین مشخصات افزونه:


۱. افزودن تاریخ شمسی به وردپرس در بخش های مدیریت (بخش نوشته ها، افزودن نوشته، بخش دیدگاه ها، بخش ویرایش سریع نوشته ها و دیدگاه ها (جدید)و…) و کاربری وردپرس (نوشته ها، دیدگاه ها، بایگانی و …)
۲. شمسی سازی پیوند یکتا وردپرس در همه حالت ها
۳. تبدیل اعداد به فارسی و جایگزینی اعداد عربی با اعداد فارسی
۴. تبدیل همه حروف عربی (مانند ی , ک) به حروف معادل فارسی
۵. بایگانی شمسی/خورشیدی بهینه شده
۶. راست چینی و فیکس در ادیتور پیش فرض وردپرس
۷. راست چینی و فارسی سازی همه بخشهای وردپرس
۸. شمسی کردن تاریخ ووکامرس
۹. شمسی کردن تاریخ easy digital downloads

بیشتر بخوانید: نحوه افزایش طول عمر باتری لپ تاپ

افزونه فارسی ساز وردپرس

افزونه فارسی ساز وردپرس

بیشتر بخوانید: آموزش افزونه Really Simple SSL | تنظیمات و کار با SSL واقعاً ساده

موارد بهینه و بروز شده:


۱. تابع شمسی این افزونه بصورت کامل از ابتدا نوشته شده تابع date در زبان php بصورت کامل برای شمسی اجرا شد
۲. ابزارک بایگانی کاملا از ابتدا نوشته شده و در همه بخشها و حالت ها در داخل و سرتیتر تاریخ شمسی را نمایش می دهد
۳. بخش پیوند یکتا براساس آخرین تغییرات تابع اصلی وردپرس نوشته شده و کاملا بهینه و سریعتر شده
۴. تاریخ شمسی در بخشهای ویرایش سریع (در لیست نوشته ها و صفحه ارسال پست) در بخش مدیریت اضافه شده (جدید)
۵. regex در تابع اعداد فارسی بهینه تر و سریعتر شده
۶. افزودن فایل زبان فارسی از طریق افزونه به وردپرس. با این امکان کاربر اجباری به استفاده از وردپرس فارسی ندارد. کافیست وردپرس اصلی را نصب و سپس افزونه را فعال نماید. فایل های زبان از طریق افزونه به وردپرس اضافه می شود و پوشه languages در مسیرwp-content اضافه می شود.

سخن پایانی

افزونه wp parsidate بی تردید یک از بهترین پلاگین یا افزونه های فارسی ساز وردپرس می باشد که تاکنون ارائه شده است. با نصب این افزونه دیگر نیازی به نصب وردپرس فارسی ندارید، زیرا این پلاگین وردپرس شما را کاملاً فارسی می کند.  افزونه پارسی دیت علاوه بر آن که وردپرس شما را فارسی می کند، بلکه تاریخ وردپرس شما را هم به صورت کامل به تاریخ شمسی تبدیل می کند که همین موضوع می تواند به بهبود سایت شما کمک کند. این افزونه بسیار سبک و سریع می باشد و قادر است علاوه بر تاریخ، تمامی اعداد وب سایت شما را هم به فارسی تبدیل کند. این افزونه تاکنون توانسته بیش از 100 هزار نصب فعال را به خود اختصاص دهد که نشان از محبوبیت این افزونه داردکه شما می توانید آن را به صورت رایگان از مخزن وردپرس روی سایت خود نصب و فعال کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 165
  • بازدید سال : 1,168
  • بازدید کلی : 6,981